‌استارت‌آپ مکان‌یابی و تحلیل وضعیت تصاویر هوایی و ماهواره‌ای در صنایع دریایی | فانوس دریا
 
ویدئو دریایی کدخبر: 20082 منبع:

‌استارت‌آپ مکان‌یابی و تحلیل وضعیت تصاویر هوایی و ماهواره‌ای در صنایع دریایی

مشاهده ویدئو در کانال

به گزارش مرین‌پرس، بادبان نوشت: یک نوع از داده‌های بسیار موثر در مکان‌یابی و تحلیل وضعیت در صنایع دریایی تصاویر هوایی و ماهواره‌ای است. متخصصان با بررسی این تصاویر می‌توانند تا حدی شرایط آینده را پیش‌بینی کنند و بر این اساس تصمیمات مناسب بگیرند. با توجه به هزینه‌های بالای صنعت کشتیرانی از جمله هزینه‌ی توقف کشتی‌ها در بندر، هزینه‌ی سوخت و… هر لحظه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. در نتیجه امکان دسترسی سریع به این اطلاعات اهمیت زیادی دارد.

‌استارت‌آپ مکان‌یابی و تحلیل وضعیت تصاویر هوایی و ماهواره‌ای در صنایع دریایی

شرکت black sky یک شرکت مانیتورینگ است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند و ادعا دارد که می‌تواند اطلاعات و تصاویر را زودتر از هر شرکت دیگه‌ای به کاربران برساند و از این راه در گرفتن تصمیمات سریع و استراتژیک به آنها کمک کند. این شرکت سعی دارد تحلیل‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین داده‌های فضایی و محاسبات بر پایه‌ی فضای ابری را به پلتفرم‌های مقیاس‌پذیر و سلف-سرویس وارد کند تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم زیرساخت و تخصص کمتری برای استفاده از آنها لازم باشد.

این شرکت آمریکایی کار خود را در سال ۲۰۱۵ با رونمایی از برنامه‌ی تجاری و مجموعه ماهواره‌های وابسته‌اش آغاز کرد و نهایتا در سال ۲۰۱۸ توانست اولین سری از ماهواره‌های خود را به فضا بفرستد. خدمات این شرکت محدود به صنایع دریایی نیستند و در بعضی صنایع دیگر که نیاز به پایش وضعیت در مقیاس بزرگ دارند هم می‌توانند موثر واقع شوند.

از دلایل برتری این شرکت نسبت به رقیبانش می‌توان به سادگی استفاده از خدمات آن (اکثر خدمات با تلفن‌های همراه هوشمند قابل دسترسی‌اند.)، استفاده از منابع متعدد برای جمع‌آوری داده، فرکانس بالای عکسبرداری و مخابره‌ی به موقع اخبار مرتبط با توجه به موقعیت محلی اشاره کرد. درآمد سالیانه‌ی این شرکت حدود ۷.۷ میلیون دلار است و می‌توان گفت در حوزه‌ی کاری خود موفق عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

‌اکولایز گوش ها در غواصی

ش فروردین ۲۱ , ۱۴۰۰
مرین‌پرس

دیگر مطالب ارسالی: