نجات جان ۲صیاد قشمی گرفتارشده در دریای طوفانی | فانوس دریا
 
ویدئو دریایی کدخبر: 20610 منبع:

نجات جان ۲صیاد قشمی گرفتارشده در دریای طوفانی

پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه در تاریکی شب، دو صیاد اهل قشم که در طوفان قایق‌شان در دریا واژگون شده و گم شده بودند، نجات یافتند.

مشاهده ویدئو در کانال

به گزارش مرین‌پرس، به گفتهٔ معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساعت ۱۷:۴۵ طی تماس مردمی با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندرعباس خبری مبنی بر غرق شدن یک قایق صیادی در محدوده جنوب شرقی قشم و غرب لارک رسید که براساس آن ۲نفر سرنشین قایق مفقود شده‌اند.

اسماعیل مکی‌زاده تصریح کرد با وجود شرایط متاثر از طوفان و نیز تاریکی شب دامنه عملیات جست‌وجو و نجات وسیع‌تر شد و بلافاصله ۵ شناور ناجی سازمان بنادر، شناور نیروی دریایی سپاه و تعدادی شناور همیار ناجی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد پس از ساعت‌ها جست‌وجو خوشبختانه حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شناور ناجی۱۵ هر دو صیاد که خود را به کمک تکه چوب و دبه آب شناور نگه داشته بودند پیدا شدند. این دو صیاد یکی ۶۰ساله و دیگری ۳۵ساله هستند و توسط شناور به بندر شهید ذاکری قشم منتقل شده و برای اطمینان از وضعیت سلامتی‌شان به بیمارستان قشم انتقال یافتند.

به گفتهٔ معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان «عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی» علت بروز این حادثه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فروریختن جرثقیل کانتینری در برخورد با کشتی در بندر بارسلونا

چ تیر ۳۰ , ۱۴۰۰
مرین‌پرس

دیگر مطالب ارسالی: