ویدئو آموزشی/مدیریت آب توازن(بالاست) چیست؟

در این ویدئو مفهوم و تعریف آب توازن کشتی و همچنین کنوانسیون مدیریت آب توازن (water ballast management) شرح داده خواهد شد.

مشاهده ویدئو در کانال | دازرف

به گزارش فانوس دریا، یکی از راه های عمده انتقال گونه های مهاجم علاوه بر مقاصد آبزی پروری، حمل و نقل عمدی و یا غیرعمدی این گونه های ناخواسته از طریق کشتی‌ها، شناورها، قایق های ماهیگیری و تفریحی است. از این رو، متولیان امر، می بایست با مدیریت صحیح بر آب توازن کشتی‌ها از طریق نظارت و اعمال الزامات قانونی در زمینه جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از انتقال آن‌ها بپردازند.

مقابله با گونه‌های مهاجم با مدیریت آب توازن

جهت مقابله با آلودگی ناشی از هجوم گونه های غیربومی آبزی از سه روش: ۱- دریافت و پردازش آب توازن در بنادر، ۲- پردازش آب توازن بر روی کشتی‌ها و ۳- تبادل آب توازن در مسیر راه میتوان استفاده نمود. تکنولوژی های مختلفی جهت تصفیه آب توازن کشتی‌ها در بنادر مورد استفاده قرار میگیرند که عبارتند از ۱- فیلتر نمودن ۲- ایجاد سیستم گردابی و چرخشی ۳- روش گرمایی ۴- استفاده از مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده ها ۵- از طریق تابش اشعه فرابنفش ۶- استفاده از امواج فراصوتی ۷- الکترولیز آب ۸- پرتاب الکترون‌های شتاب دار. روشهای اشاره شده روشهای اثبات شده ای است که صنایع دریایی جهت کاهش خطرات آب توازن کشتی‌ها از آن‌ها استفاده مینمایند.

این ویدئو آموزشی توسط دازرف تهیه شده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ویدئو/معرفی شغل فرمانده یدک‌کش ( Tugboat Captain)

ی بهمن ۱ , ۱۴۰۲
به گزارش فانوس دریا، فرمانده یدکش ( Tugboat Captain) طبق […]
یدک کش هراز در بندر انزلی