موضوعات: ویدئو دریایی

افتتاح بزرگترین چرخ و فلک جهان در جزیره بلو واتر دبی

مشاهده ویدئو در کانال

به گزارش مرین‌پرس، پیش از این در مطلبی که با عنوان ” امارات؛ از بادیه نشینی تا بهشت معماری ” منتشر شده بود در این خصوص این چرخ و فلک اطلاعاتی داده شده بود.

«چشم دوبی»؛ بزرگ‌ترین چرخ‌و‌فلک جهان

 وقتی صحبت از ساخت‌وساز در دوبی به میان می‌آید، همیشه باید به دنبال رکوردزدن آن سازه باشیم. «عین دوبی» یا همان «چشم دوبی» با ارتفاع بیش از ۲۵۰ متر، بلندتر از چرخ‌و‌فلک لاس‌وگاسِ آمریکا (با ارتفاع ۱۶۷ متر) و چرخ‌و‌فلک «چشم لندن» (با ارتفاع ۱۳۵ متر) است. این چرخ‌وفلک ظرفیت هزار و ۴۰۰ مسافر را دارد که در ۴۸ اتاقک جای داده می‌شوند.

این اتاقک‌ها توسط شرکت «هیوندای» کره طراحی و ساخته شده‌اند و فضای داخل آن‌ها طوری طراحی شده که گردشگران بتوانند چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان‌خراش‌‌های این شهر را مشاهده کنند. تمامی این اتاقک‌‌ها دارای تهویه هوا هستند. علاوه بر این‌ها، در ساخت این چرخ‌وفلک از ۹ هزار تن آهن استفاده شده که این میزان بیش از آن چیزی است که در برج ایفل به کار رفته است. وزن آن نیز بیش از وزن هشت فروند «ایرباس A۳۸۰s» خواهد بود. ساخت «چشم دوبی» در سال ۲۰۱۳ آغاز شده و در برآوردهای اولیه قرار بود تا سال ۲۰۱۵ تکمیل شود، اما به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

شکیلا لشکری

دکتری فیزیک دریا

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری