موضوعات: ویدئو دریایی

نصب جرثقیل دروازه‌ای مونوریل در بندر امام خمینی

جرثقیل دروازه‌ای مونوریل در بندر امام خمینی نصب شد.

مشاهده ویدئو در کانال مرین‌پرس

به گزارش مرین‌پرس، با بهره‌گیری از توان و تخصص بومی و با هدف حمایت از صنایع داخلی نخستین جرثقیل دروازه‌ای مونوریل ده تنی ویژه تعمیرات شناورهای سبک طراحی و تولید و به همراه حوضچه داک اختصاصی آن در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعلام این خبر بیان داشت: طراحی و تولید جرثقیل یاد شده به دست متخصصان داخلی، علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شناورهای سبک می‌تواند قدمی برای توسعه صنایع داخلی و ارتقا کیفی و ایمنی فرآیندها باشد.
دریس در ادامه افزود: در کنار این جرثقیل حوضچه‌ی داک اختصاصی به ابعاد 5 در 12 متر به منظور تعمیرات زیرآبی قایق‌های متعلق به یگان حفاظت و مرکز جستجو و نجات دریایی نیز احداث شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در مدت ۸ ماه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تحت نظارت کارشناسان واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان انجام شد، تصریح کرد: بهره‌گیری از این حوضچه داک ویژه قایق‌های سبک با اتکاء به روحیه خودباوری و اعتماد به توان داخلی محقق شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از این امکان جدید بیان داشت: افزایش ضریب ایمنی عملیات داک قایق‌های سبک، پیشگیری از آسیب دیدن شناورها به دلیل تنش‌های وارده حین جابجایی، کاهش مدت زمان تعمیرات و نیز افزایش سرعت عملیات جستجو و نجات و یگان حفاظت در مواقع اضطراری و افزایش عمر مفید شناورها از اهم مزیت‌های آن است.

دریس همچنین خاطر نشان کرد: به دنبال بهره‌گیری از این ظرفیت جدید در این مجتمع بزرگ بندری، امکان تبدیل آن به کارگاهی برای ارائه خدمات تعمیراتی به دیگر شناورهای زیر ۱۰ تن در منطقه و فرصتی برای اشتغال‌زایی فراهم می‌آید.

شکیلا لشکری

دکتری فیزیک دریا

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری