کانال سوئز از فضا

مشاهده ویدئو در کانال

به گزارش مرین‌پرس، در زیر اطلاعاتی عمومی در خصوص کانال سوئز آورده شده است.

کانال سوئز چیست؟

کانال سوئز یک آبراه ساخته شده توسط بشر است که از شمال به جنوب از طریق ایستم سوئز در مصر عبور می کند کانال سوئز دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می کند و این مسیر را به عنوان کوتاهترین مسیر دریایی به آسیا از اروپا تبدیل می کند. از زمان تکمیل آن در سال ۱۸۶۹ به یکی از پر استفاده ترین خطوط حمل و نقل جهان تبدیل شده است.

چرا کانال سوئز مهم است؟

کانال سوئز از آن جهت مهم است که کوتاهترین مسیر دریایی از اروپا به آسیا است قبل از ساخت آن کشتی ها به سمت آسیا می رفتند و باید یک سفر دشوار را در اطراف جنوب آفریقا آغاز کنند. این کانال به دلیل موقعیت استراتژیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و هم به شدت محافظت می شود.

کانال سوئز در طول تاریخ چگونه تغییر کرده است؟

اشکال مختلف آنچه امروزه کانال سوئز است در مصر بین سالهای ۱۸۵۰ قبل از میلاد و ۷۷۵ میلادی وجود داشته است اگرچه در درجه اول به منظور تسهیل تجارت بین دلتای رود نیل و دریای سرخ است بین سالهای ۱۸۵۹ و ۱۸۶۹ سعید پاشا خدیو مصری برای ساخت کانال فعلی دریاهای مدیترانه و سرخ با شرکت کانال سوئز فرانسه همکاری کرد .

هزینه ساخت کانال سوئز چگونه پرداخت شد؟

کانال سوئز توسط شرکت کانال سوئز یک شرکت سهامی با دفتر مرکزی در پاریس تأمین مالی شد فرانسه در زمان تأسیس ۵۲ درصد سهام و مصر ۴۴ درصد سهام را در اختیار داشتند تا سال ۱۸۷۵ سهام مصر به انگلیس فروخته شد که به دولت کمک می کرد.

وضعیت بین المللی کانال سوئز چگونه است؟

وضعیت بین المللی کانال سوئز سابقه مبهمی دارد طبق کنوانسیون قسطنطنیه در سال ۱۸۸۸ این کانال به کشتی های همه ملت ها در زمان صلح و زمان جنگ باز است. با این حال موارد زیادی وجود داشته است که کشتی ها در زمان جنگ به ویژه در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم از عبور و مرور منع می شوند به دلیل تنش با اسرائیل مصر در جریان بحران سوئز در سال ۱۹۵۶–۵۷ و جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ کانال را بست .

چه تعداد کشتی از کانال سوئز استفاده می کنند؟

طبق اعلام اداره کانال سوئز در سال ۲۰۱۸ ۱۸۱۷۴ ترانزیت از کانال سوئز انجام شده است این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۱۸۸۸۰ رسید ، یا در حدود ۵۱.۵ در روز. کشتی های کانتینری و تانکرها بیشترین درصد حمل و نقل را در آن سال ها داشته اند.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاه راهبردی امارات به جزیره سقطری یمن

چ شهریور ۳۱ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس، مرکز مطالعات خلیج فارس نوشت: جزایر سقطری […]
مرین‌پرس